Ile kosztuje strona internetowa?


Strona www, jak zrobić i ile kosztuje strona internetowa, która będzie skutecznym narzędziem sprzedażowym?

W artykule poznasz szczegóły dotyczące realizacji strony internetowej oraz ceny prac.
Poznasz przykładowe koszty materiałów, złożenia i utrzymania strony www.
Czynników, które decydują o tym, ile kosztuje strona internetowa.
Poznasz również cechy skutecznej witryny.
Takiej, która w sposób efektywny przyczynia się do pozyskiwania klientów.

Poznaj, ile kosztuje strona internetowa i co zrobić, aby była potężnym narzędziem sprzedażowym. 👇

strona www - jak zrobić skuteczny serwis

Ile kosztuje strona internetowa? – jakie elementy wpływają na koszt realizacji?

 

Uruchomienie strony internetowej składa się z kilku etapów.
Zazwyczaj wyróżnia się:

  1. przygotowanie materiałów (tekstów, zdjęć),
  2. opracowanie projektu graficznego,
  3. złożenie strony internetowej (zaprogramowanie i udostępnienie).

Do tego może dojść jeszcze zaplanowanie struktury strony internetowej.
Ma to bezpośredni wpływ na pozycjonowanie i działania reklamowe.
Niezwykle ważne jest również uruchomienie dodatkowych narzędzi (takich jak na przykład system rezerwacji online).
Elementy te są często bagatelizowane, a mogą stanowić o skuteczności strony internetowej.
W sposób znaczący wpływają również na ostateczną cenę realizacji.

W artykule uzyskasz podstawowe informacje o stronie internetowej – cena, planowanie, realizacja.

 

Zobacz również materiał video: Ile kosztuje strona internetowa dla firmy usługowej?

 

Pobierz również bezpłatną checklistę, która pomoże Ci zaplanować skuteczną stronę internetową krok po kroku.
Dokument zawiera również aktualne ceny strony internetowej oraz wzór zapytania, który możesz wykorzystać do zlecenia realizacji własnej witryny.
>> POBIERZ BEZPŁATNĄ CHECKLISTĘ <<
 
W artykule dowiesz się, ile kosztuje strona internetowa małego serwisu dla salonu kosmetycznego. Przedstawione ceny mają charakter orientacyjny.

Realizacji obejmie uruchomienie 5 podstron serwisu:

  • Strona główna (na stronie znajdą się sekcje o nas, zaufali nam, najważniejsze elementy oferty, kontakt).
  • Oferta (Strona będzie prezentowała wszystkie oferowane usługi w formie katalogu).
  • Trzy dodatkowe podstrony z prezentacją konkretnej usługi.

Ile kosztuje strona internetowa? – przykładowe ceny szukaj w takich zestawieniach.

Opis Cena (orientacyjna)
element do wyceny wartość realizacji dla przykładowej strony www

 

Firmowa strona internetowa, jak zrobić aby odpowiadała na oczekiwania odbiorcy?

Jednym z pierwszych kroków w realizacji strony internetowej jest określenie struktury. Ilość podstron ma znaczące przełożenie na to, ile kosztuje strona internetowa. Struktura podstron ma przede wszystkim przełożenie na ruch sprowadzany. Zarówno na jego ilość, jak i efektywność. Warto zatem poznać podstawowe zasady związane ze stroną www, jak zrobić, aby sprowadzać dużo wartościowego ruchu. 

Na stronę internetową trafiamy z kilku możliwych źródeł:

  1. Wpisując bezpośrednio adres strony w pasku przeglądarki, na przykład: www.mojausluga.pl
  2. Poprzez kliknięcie linku, który może być umieszczony na innej, zewnętrznej stronie, reklamie lub przesłanego (mailem, komunikatorem).
  3. Poprzez kliknięcie wyniku w wyszukiwarce Google.

Ruch sprowadzany na stronę internetową

W pierwszym przypadku użytkownik wpisuje adres głównej strony internetowej. Zapewne wie, czego może oczekiwać. Zrozumiałe będzie, że znajdzie ogóle informacje o firmie i ofercie.

W przypadku linków oraz wyników w wyszukiwarce sytuacja może być nieco inna. Link taki może kierować użytkownika do podstrony Twojego serwisu, która lepiej odpowiada na jego oczekiwania.

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na budowę strony internetowej firmy. Nasz firmowy serwis internetowy może obejmować wyłącznie jedną stronę. (przykład nr.1) lub może zawierać wiele podstron (przykład nr.2)

Rodzaje serwisów internetowych

Jedna witryna się sprawdzi, kiedy oferujemy wyspecjalizowaną usługę, która zaspokaja jedną potrzebę konkretnej grupy odbiorców.
W pozostałych 95% przypadków 🙂 zdecydowanie skuteczniejszy będzie serwis zawierający wiele podstron. Jako przykład niech posłuży agencja reklamowa, która prowadzi między innymi kampanie reklamowe w Google Ads. Użytkownik, który chciałby zlecić realizację takiej usługi, wpisze w wyszukiwarce konkretnie to, co go interesuje. W tym przypadku może to być: „Prowadzenie kampanii w Google”.

Google - prowadzenie kampanii w Google Ads

Następnie klinie jeden z linków z otrzymanych wyników. Link ten poprowadzi go na stronę główną, gdzie pierwszym rzucającym się w oczy napisem będzie “Agencja reklamowa”.

Strona agencji interaktywnej

Jednak użytkownik szukał konkretnych informacji związanych z “prowadzeniem kampanii w Google”. W otrzymanym wyniku nie uzyskał odpowiedzi na swoje pytanie. Z dużym prawdopodobieństwem, wycofa się do wyników i kliknie kolejny link. Cała operacja zajmuje 2 sekundy, więc nie łudźmy się, że poświęci więcej czasu na analizowanie naszej strony interetowej.

Jeżeli natomiast po kliknięciu odnośnika, otrzyma stronę www pasującą do swojego zapytania. Strona taka z dużym prawdopodobieństwem przyciągnie jego uwagę.

Podstrona agencji reklamowej

Co zatem powinna zawierać idealna strona internetowa firmy?

Konkretne odniesienie do potrzeby lub rozwiązania problemu, którego szuka użytkownik. Zgodnie z powyższym przykładem użytkownik szuka “Prowadzenie kampanii w Google Ads”. Kiedy kliknie link powinien otrzymać odpowiedź do swojego zapytania.

 

Zobacz również Infografikę:

Infografika - Jak wygrać z konkurencją w 4 sekundy


książka

Jak rozwinąć firmę usługową
i skutecznie pozyskiwać klientów?

W książce znajdziesz między innymi odpowiedzi na pytania:
  1. Jak rozbudowywać ofertę?
  2. Jak wyceniać usługi?
  3. Jak szukać klientów?
  4. Jak szukać inspiracji?
  5. Jak maksymalnie wykorzystać podejmowane działania?

oraz

  1. Kiedy warto uruchomić?
  2. Co powinna realizować?
  3. Co wpływa na koszty uruchomienia i obsługi?
  4. Na jakie praktyki należy uważać?
  5. Jak zabezpieczyć się przed utratą dostępów i własności?
  6. Jak sprawdzać skuteczność?

Dla narzędzi i działań reklamowych:

  • Strony internetowej
  • Pozycjonowania serwisu
  • Reklamy w Google Ads
  • E-mail marketingu
  • Profilu Google
  • Facebooka
  • Innych serwisów społecznościowych
  • Katalogów, portali tematycznych i informacyjnych
  • Działań marketingowych offline

Pobierz bezpłatnie dwa rozdziały, z których dowiesz się jak kształtować ceny usług oraz wszystko, co należy wiedzieć o Profilu Google (wizytówce Google):

.

Oryginalna treść i język korzyści

Planując stronę internetową lub jej modernizację, powinniśmy szukać inspiracji. Należy przeanalizować najbliższą konkurencję oraz strony internetowe firm o podobnym profilu w innych miastach. Na pewno trafimy na ciekawe treści, prezentacje, czy inspirujące rozwiązania. Podpowiedzą nam jak zrobić stronę internetową o naszym profilu.

Korzystając z tej wiedzy, pamiętajmy jednak o zachowaniu oryginalności. Nie tylko ze względu na ochronę praw autorskich. Również ze względu na wyszukiwarkę Google. Pamiętaj, że weryfikuje ona strony internetowe i w wynikach promuje treści oryginalne. Inspiruj się, a następnie nadaj temu własny szlif.

Komunikując się na swojej stronie używaj języka korzyści.

Wracając do naszej strony wzorcowej widzimy w ofercie “Audyt Marketingowy”. Nie jest to treść, która może zmotywować do jakiegoś działania. Jeżeli jednak treść ta zostanie opatrzona odpowiednimi korzyściami:

Dzięki audytowi dowiesz się:

  • Czy pieniądze, które wydajesz na reklamę przekładają się na sprzedaż?
  • Czy maksymalnie wykorzystujesz działania reklamowe, które uruchomiłeś?
  • Jak wygląda efektywność działań Twojej firmy w porównaniu do konkurencji?

Z dużo większym prawdopodobieństwem użytkownik zainteresuje się Twoją ofertą.
Strona internetowa audytu marketingowego

Opracowując teksty do swojego serwisu zawsze staraj się patrzeć z pepsrsektywy korzyści klienta. Nie karm go typowymi treściami informacyjnymi:

  • Jesteśmy największym biurem w okolicy!
  • Cały czas się rozwijamy!
  • Tworzymy zgrany zespół specjalistów!

A co obchodzi to Twojego klienta!?

Interesuje go natomiast to, co możesz konkretnie jemu zaoferować.

Teksty na Twoją stronę internetową muszą mieć odpowiednią wartość sprzedażową. Muszą być również przygotowane pod wyszukiwarkę Google.

Pamiętaj, że treści w znacznej mierze decydują o tym, jak wysoko będzie Twoja strona internetowa w wynikach.

Przygotowaniem takich treści zajmują się Copyriterzy SEO.

Ile kosztuje strona internetowa? – opracowanie tekstów do przykładowego serwisu.

Opis Cena (orientacyjna)
opracowanie tekstów na 5 stron – średnio 2000zzs/ strona 400 zł

👉 Przeczytaj również o zasadach skutecznej reklamy usług.

 

Grafiki zamiast treści na stronie www, jak zrobić aby strona była czytelna?

Jedna właściwa grafika wystarcza za 100 słów.

Ludzie coraz mniej czytają. Coraz chętniej taksują tekst, wyłapując ważne dla nich informacje. Łatwiej się je przyswaja, kiedy są poparte ciekawą grafiką. Dlatego Twoja strona www powinna zawierać odpowiednią ilość grafik. Dzięki temu tekst będzie łatwiej przyswajalny i bardziej zrozumiały. Odpowiednie wartości zostaną lepiej zaakcentowane.

Grafiki na stronach internetowych

Ważne jest jednak aby troszkę się „szarpnąć” i postarać o oryginalne grafiki. Jeżeli na przykład przedstawiasz swoją osobę lub swój zespół. Zamieszczanie z banku zdjęć Panią trzymającą telefon będzie słabo odbierane. A twoja firma na pewno nie zyska na wiarygodności. Zaznaczę tutaj, że grafiki nie powinny całkowicie zastąpić tekstów. Teksty są niezbędne. Jednakowo dla tych, którzy chcą doczytać szczegóły. Jak również dla wyszukiwarki Google, w której dzięki treściom łatwiej się wypozycjonujesz.

W przygotowaniu efektownych, a zarazem skutecznych zdjęć może okazać się nieodzowne wsparcie profesjonalnego fotografa. Ceny znacząco różnią się w zależności od rynku, doświadczenia fotografa oraz jego zaplecza technicznego. Bardzo często to właśnie materiały na stronę w tym zdjęcia decydują o tym, ile kosztuje strona internetowa. Wpływają one znacząco również na efektywność strony. 

Część materiałów graficznych może opierać się o gotowe zdjęcia (stockowe). Średni koszt takiego zdjęcia z licencją wynosi 30zł.

Ile kosztuje strona internetowa? – zdjęcia i grafiki.

Opis Cena (orientacyjna)
sesja fotograficzna (10 zdjęć) 1 200 zł
zdjęcia stockowe (20 zdjęć) 600 zł

Pobierz bezpłatną checklistę, która pomoże Ci wdrożyć skuteczny Plan Marketingowy!

 
skuteczny plan marketingowy restauracji

 

Kilka istotnych zasad przy realizacji strony internetowej – jak zrobić użyteczny serwis?

Mniej znaczy więcej — nie daj się namówić na ekstrawagancję i wodotryski.

Nowoczesne grafiki, animacje, zaskakujące rozwiązania nawigacyjne. Strony internetowe przeładowanie treściami, ikonkami, linkami. Może to wyglądać ciekawie. Jeżeli chcesz zgarnąć nagrodę za wyjątkowo odjechaną stronę www. Uruchomienie takich elementów nie powinno decydować o tym, ile kosztuje strona internetowa.

Strona internetowa ma przede wszystkim sprzedawać! Powinna być tak zbudowana, aby prowadziła do osiągnięcia tego konkretnego celu. Jeżeli zamieszczasz dużo przeszkadzaczy i elementów, których zrozumienie wymaga dłuższej chwili. Bardziej oddalasz odbiorcę od osiągnięcia celu, który chciałbyś, żeby osiągnął.

Budowanie zaufania i wiarygodności

Zaprezentuj siebie, swój zespół, a zwiększysz swoje szanse na sprzedaż. Zaufanie jest warunkiem dokonania zakupu. Zdecydowanie łatwiej jest podjąć taką decyzję, jeżeli widzimy, kto stoi za prezentowaną ofertą. Oferta nabiera wtedy wiarygodności. Dużą motywacją są również opinie i referencje. Jeżeli masz zadowolonych klientów, to poproś ich o opinie. Zaprezentuj to na witrynie. Osoby odwiedzające Twoją stronę internetową szukają potwierdzenia jakości Twoich usług. Na swojej stronie www masz możliwość zaprezentować te najlepsze.

Badanie efektów działań
Tutaj zaznaczę, żeby nie bawić się w tworzenie fałszywych opinii. Uczciwość biznesowa popłaca i lepiej trochę poczekać z ich zebraniem niż tworzyć coś na siłę. Opinie wyświetlane na stronie internetowej możesz również pobierać z zewnętrznych narzędzi, takich jak na przykład wizytówka w Google Moja Firma.

Pierwszy widok i użyteczność dla urządzeń mobilnych

O kwestiach technicznych będę jeszcze pisał w ostatnim punkcie. Jednak tutaj zwrócę uwagę na niezwykle istotne aspekty. Są nim pierwszy widok i widok mobilny strony internetowej. Zacznijmy od pierwszego widoku. Jest nim część witryny, którą widzisz zaraz po wejściu. Bez przewijania ekranu. Treść ta powinna upewnić użytkownika, że wszedł na właściwą stronę internetową. Musi zachęcić go również do podjęcia kolejnych kroków. Takich jak zapoznanie się ze szczegółami lub do podjęcia oczekiwanego działania.

Strona - pierwszy widok
Pamiętaj również, że zdecydowana większość użytkowników wchodzi na Twoją stronę internetową z urządzeń mobilnych. Przetestuj dokładnie, czy Twoja witryna dobrze spełnia swoją funkcję w tych widokach.

  • Czy posiada najważniejsze wskazania w treści otwierającej? (czy odpowiada na oczekiwania użytkownika)
  • Czy dobrze wyświetlają się wszystkie treści?
  • Czy posiada szybkie dostępy do elementów, które pozwolą łatwo zrealizować cel? Takie jak rezerwacja, zadzwonienie lub pozostawienie kontaktu.

 

Kilka słów jeszcze o kwestiach technicznych

Dopracowanie techniczne strony wymagałoby osobnego artykułu. Tutaj jednak wymienię w trzech punktach co powinna zawierać nowoczesna strona internetowa.

  • Responsywność – Jest to technologia, która dotyczy już raczej wszystkich stron internetowych. Responsywność oznacza dostosowanie widoku strony do różnych rozdzielczości. Twoja strona inaczej wygląda na dużym monitorze, tablecie, czy na telefonie. Należy zatem sprawdzić, jak się zachowuje w różnych szerokościach przeglądarki. Ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń mobilnych.
  • Czytelność – Czy czytanie treści na Twojej stronie nie nastręcza problemu? Mowa tutaj o kolorze i ewentualnych deseniach tła. Czy są wystarczająco kontrastowe i nie przeszkadzają w czytaniu tekstów? Istotna jest również wielkość czcionki. Czytelność należy sprawdzić również na różnych urządzeniach.
  • Łatwość w zarządzaniu – Twoja strona co jakiś czas będzie wymagała drobnych korekt. Takich jak aktualizacja cen, zmiany informacji w danych kontaktowych. Być może będziesz publikować również newsy lub artykuły. Warto mieć to na uwadze już na etapie realizacji strony. Mając przygotowaną stronę w jednym z popularnych CRMów (takich jak WordPress lub Joomla!), będzie można samemu łatwo zarządzać treścią. Oczywiście możliwości łatwego zarządzania stroną jest więcej. Ty natomiast przemyśl, które treści będą wymagały ewentualnych zmian. Na etapie realizacji ustal sposób, w jaki będziesz mieć możliwość własnoręcznego wprowadzania takich aktualizacji.

Zarządzanie stroną - CRM

 

Konwersje na stronie internetowej firmy — system budowania bazy

Twoja strona internetowa powinna sprzedawać. Wtedy staje się odpowiednim narzędziem. Chcąc to efektywnie realizować, należy na stronie umieścić elementy konwersji. Najbardziej oczywistą formą konwersji jest sprzedaż. Jeżeli prowadzisz gabinet, może to być na przykład rezerwacja wizyty. Jednak nie zawsze uzasadnione jest integrowanie sprzedaży ze stroną. Konwersje mogą stanowić również inne aktywności, które przybliżają użytkownika do zakupu.

  • Pozostawienie danych kontaktowych. Na przykład poprzez zapisanie się do bazy mailingowej.
  • Zadzwonienie z poziomu strony.
  • Wejście na określoną podstronę. Dzięki czemu możemy uzyskać potwierdzenie, że użytkownik szuka konkretnych informacji.

Konwersje na stronie
Form konwersji może być wiele. Dodanie ich w serwisie spełnia trzy cele:

  1. Aktywizuje klienta do podjęcia działania zakupowego lub wprowadza go do lejka sprzedażowego.
    Lejek sprzedażowy jest szeregiem kroków, które prowadzą użytkownika do zakupu.

    Na przykład:

    • Krok 1 – Użytkownik wchodzi na stronę.
    • Krok 2 – Widzi możliwość ściągnięcia katalogu usług. Warunkiem jest zapisanie się do bazy.
    • Krok 3 – Otrzymuje katalog na swojego maila.
    • Krok 4 – Otrzymuje maila z czasową promocją.
    • Krok 5 – Zamawia usługę.

    Powyższe stanowi przykład bardzo prostego lejka sprzedażowego.

  2. Drugim celem jest wykorzystanie konwersji w kampaniach Google Ads i Facebook Ads. Uruchamiając reklamę w tych narzędziach, możemy wskazać realizację konwersji. Nasze reklamy wyświetlają się wtedy osobom, które z największym prawdopodobieństwem zrealizują te cele.
  3. Zamieszczenie konwersji na stronie pomaga również w analizie skuteczności działań. Być może z jakiegoś źródła notujemy duży ruch. Może się jednak okazać się, że jest to ruch mało wartościowy. Natomiast dużą ilość konwersji notujemy z pojedynczych wejść z innego źródła.

👉 Przeczytaj więcej o tym gdzie promować usługi w internecie.

 

Domena, hosting, certyfikat SSL

Usługami, które stanowią cykliczny koszt utrzymania strony internetowej, jest domena, hosting i certyfikat SSL. Te trzy elementy wpływają na to, ile kosztuje strona internetowa w bieżącym utrzymaniu. Pierwszą usługą jest domena, czyli adres witryny.

Dla wielu firm dużym utrapieniem jest wybranie właściwej domeny. Jeżeli szukasz inspiracji, to podpowiem Ci trzy zasady, które warto mieć na uwadze:

  1. Domena powinna być łatwa do zapamiętania i do napisania po usłyszeniu. Niby zasada jest oczywista. Są jednak domeny tworzone na podstawie nazw własnych lub słów anglojęzycznych. Jeżeli przetestuje się na kilku osobach sposoby ich zapisania po usłyszeniu, to wyszłoby kilkanaście wersji. W takich przypadkach kupując domenę podstawową, warto od razu zakupić domeny podobne. Wynikające z najczęstszych błędów naszych klientów. Na tych domenach możemy ustawić przekierowanie na naszą domenę podstawową. Na przykład: Wybierając domenę dla strony internetowej firmy budowlanej, wiele firm sięga do języka angielskiego. Na przykład domena „new-home”. Spora część polskich użytkowników internetu może mieć problem z zapisaniem takiej nazwy w wyszukiwarce, kiedy usłyszy „nju myślnik hom” 😉.
  2. Domena powinna być z rozszerzeniem”.pl”. Skoro kierujemy ją do polskich odbiorców. Użytkownik, wpisując naszą domenę, naturalnie takie właśnie rozszerzenie wprowadzi. Dlatego nie bierz pod uwagę rozszerzeń typu „.com.pl” „.com” „.eu” i innych.
  3. Może być tak, że Twoja idealna domena jest już zarezerwowana. Jednak jesteś firmą lokalną. Nie bój się zatem w domenie użyć nazwy miasta na przykład www.bielsko.mojausluga.pl.

Drugą usługą niezbędną do funkcjonowania strony internetowej jest hosting. Hosting jest miejscem, w którym Twoja strona będzie udostępniona. 

Trzecim cyklicznie opłacanym kosztem jest certyfikat SSL. Nie jest to usługa niezbędna do funkcjonowania strony internetowej. Jednak usługa ta poświadcza wiarygodność domeny oraz jej właściciela. Jej aktywacja zabezpiecza wszelkie informacje przesyłane pomiędzy użytkownikami a stroną internetową.

Uruchomienia tej usługi wpływa również korzystnie na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google.

Ile kosztuje strona internetowa? – domena, hosting, certyfikat SSL

Opis Cena (orientacyjna)
domena 100 zł / rocznie
hosting 200 zł / rocznie
certyfikat SSL 150zł / rocznie

 

Złożenie strony internetowej

Mając opracowane podstawowe materiały na stronę i wykupione usługi, pozostaje realizacja strony internetowej. Chcąc określić, ile kosztuje strona internetowa w tym zakresie, należy w pierwszej kolejności wybrać rozwiązanie, w którym zostanie złożona.

Ile kosztuje strona i internetowa firmy usługowej?

Najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie systemu WordPress. System ten służy do zarządzania treścią na stronie internetowej. Dzięki niemu proste zmiany może wprowadzać osoba bez umiejętności programistycznych.

Dużym plusem jest to, że na rynku jest wielu specjalistów od WordPressa. W efekcie wyszukanie osoby, która może pomóc w obsłudze serwisu, nie stanowi żadnego problemu.

Wpływa to także na fakt, że takie prace są atrakcyjnie wyceniane.

Stronę internetową w wordpressie można złożyć na różne sposoby. Jedną z ciekawszych opcji są tak zwane buildery stron – elementor lub divi. Umożliwiają one budowę strony internetowej praktycznie bez posiadania wiedzy programistycznej.

Stosując takie rozwiązanie, można dowolnie modyfikować i przebudowywać stronę internetową.

Jeżeli chodzi o tak zwany layout (grafikę), warto oprzeć się na gotowych szablonach. Pomniejszając tym samym koszt prac, związanych z opracowaniem tego elementu.

Przykładowy zestaw prac do wyceny:

  • Zaproponowanie 3 layoutów z gotowych szablonów + dostosowanie wybranego.
  • Instalacja wordpressa na udostępnionym serwerze i złożenie 5 stron zgodnie ze schematem z wykorzystaniem buildera Elementor lub Divi.
  • Podpięcia certyfikatu SSL.
  • Uruchomienia Google Analytics – bezpłatnego narzędzia analitycznego.
  • Skonfigurowania Google Search Console – bezpłatnego narzędzia weryfikującego stan strony w wyszukiwarce.
  • Zamieszczenia formularza i spięcia z systemem mailingowym (na przykład Mailerlite, który do 1000 adresów jest bezpłatny).
  • Uruchomienia widgetu “szybkiego dzwonienia” w wersji mobilnej.

Strona internetowa – cena realizacji

Opis Cena (orientacyjna)
Wycena zgodnie z zestawieniem prac 1 800zł

Pamiętaj jednak, że przedstawione ceny mają wyłącznie charakter orientacyjny. Przy wyborze ofert należy kierować się głównie wiarygodnością wykonawcy. Jego doświadczeniem, referencjami.

Dodatkowo cena bardzo często determinuje czas, jaki wykonawca poświęci na realizację Twojego zlecenia. Okazyjna cena może skutkować ograniczonym czasem. W efekcie niedopracowane elementy serwisu mogą przełożyć się na jego skuteczność.

Oszczędzając na realizacji, możesz w efekcie stracić znacznie więcej.

Zauważ również, że w przedstawionym materiale nie zostały wycenione prace związane z określeniem struktury serwisu, analizą konkurencji, planem treści.

Jeżeli oczekujesz, że całość prac będzie po stronie wykonawcy, to do przedstawionych cen dojdzie również ten zakres oraz dodatkowo organizacja prac i zarządzanie projektem. W efekcie koszt takiej realizacji może być nawet dwukrotnie wyższy.


książka

Jak rozwinąć firmę usługową
i skutecznie pozyskiwać klientów?

W książce znajdziesz między innymi odpowiedzi na pytania:
  1. Jak rozbudowywać ofertę?
  2. Jak wyceniać usługi?
  3. Jak szukać klientów?
  4. Jak szukać inspiracji?
  5. Jak maksymalnie wykorzystać podejmowane działania?

oraz

  1. Kiedy warto uruchomić?
  2. Co powinna realizować?
  3. Co wpływa na koszty uruchomienia i obsługi?
  4. Na jakie praktyki należy uważać?
  5. Jak zabezpieczyć się przed utratą dostępów i własności?
  6. Jak sprawdzać skuteczność?

Dla narzędzi i działań reklamowych:

  • Strony internetowej
  • Pozycjonowania serwisu
  • Reklamy w Google Ads
  • E-mail marketingu
  • Profilu Google
  • Facebooka
  • Innych serwisów społecznościowych
  • Katalogów, portali tematycznych i informacyjnych
  • Działań marketingowych offline

Pobierz bezpłatnie dwa rozdziały, z których dowiesz się jak kształtować ceny usług oraz wszystko, co należy wiedzieć o Profilu Google (wizytówce Google):

.


avatar Rafał Wawak

Autor
Rafał Wawak Od blisko 20 lat projektuję, wdrażam i zarządzam działaniami marketingowymi. Jestem praktykiem i osobiście testuję różne narzędzia marketingowe oraz osobiście realizuję wiele projektów. Skuteczność prowadzonych działań weryfikowałem zarówno z perspektywy klienta, wydawcy, jak i agencji wdrażającej marketingowe rozwiązania.

przeczytaj również



zobacz również


zajawka Infografika 6 zasad skutecznego marketingu
0 0 votes
Article Rating
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments