Strona internetowa - jak zrobić, aby efektywnie sprzedawała?

Ostatnio pisałem o pierwszym warunku skutecznej strony internetowej, jak zrobić, aby sprowadzać ruch?
To można, a nawet trzeba zaplanować. Materiał ten możesz przeczytać w artykule:

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

W tym artykule zwrócę Ci uwagę na kolejne 3 warunki skutecznej strony internetowej.

 

Pierwszy warunek skutecznej strony internetowej – jak zrobić, aby zatrzymała ruch?

Przypomnij sobie, jak się zachowujesz, szukając usługi lub produktu w Google?
Co się dzieje, kiedy wpisujesz w wyszukiwarkę interesującą Cię frazę? Zapewne klikasz pierwszy wynik, który Cię zainteresuje.

Kiedy ładuje się pierwszy widok, decydujesz, czy dasz tej stronie szansę.
Wiesz dobrze, że podczas wyszukiwania dajesz każdej stronie zaledwie kilka sekund. Jeżeli nic Cię nie zatrzyma, pójdziesz dalej. Zostaniesz na tej konkretnej stronie tylko wtedy, kiedy odpowie na Twoje oczekiwania. Przechodzenie do kolejnego wyniku (innej strony w wyszukiwarce) to zaledwie 2 kliknięcia w przeglądarce. Jeżeli chcesz poprawić skuteczność swojego serwisu, musisz sobie zadać kolejne pytanie:

Czy poszczególne strony Twojego serwisu potrafią zatrzymać trafiający na nie ruch?

Istotę tutaj stanowią widoki otwierające. Jest to pierwszy widok, który widzi użytkownik po załadowaniu strony.
Zadaj sobie pytanie, analizując w swoim serwisie każdą stronę internetową – jak zrobić, aby pierwszy widok odpowiedział na oczekiwanie użytkownika?

Drugi warunek skutecznej strony internetowej – jak zrobić, aby zainteresować użytkownika?

Co się dzieje, jeżeli uda Ci się zatrzymać uwagę osoby odwiedzającej Twoją stronę? Prawdopodobnie podejmie ona jakąś aktywność. Zapewne to będzie przewinięcie widoku, w celu zapoznania się z treścią strony.

Teraz pytanie, które należy sobie zadać, analizując w swoim serwisie każdą stronę internetową – jak zrobić, aby zainteresować czytelnika?
Dobrze przygotowana treść odpowiada na potrzeby potencjalnego klienta.
Pokazuje korzyści, jakie może uzyskać, decydując się na usługę.
Dobrze opowiedziana, ciekawa historia wzbudza emocje.
Zatem następne pytanie, jakie musisz sobie zadać, to:

Czy treść na Twoich stronach odpowiadają oczekiwaniom Twoich klientów?

Zacznij Skuteczniej - Pobierz Bezpłatne Narzędzia!

Chcesz poprawić działanie swojej firmy?
Pobierz darmowe checklisty i instrukcje, które pomogą Ci w marketingu, zarządzaniu i więcej. Proste kroki do lepszych wyników!

Plan Marketingowy
Checklista
Opracuj krok po kroku skuteczny Plan Marketingowy dla Twojej firmy.
Instrukcja
Sprawdź, ilu klientów szuka Twoje usługi?
Zakładanie profilu w Google
Checklista
Jak założyć poprawnie Profil Firmy w Google (wizytówka)?
Realizacja serwisu
Checklista
Zaplanuj realizację skutecznej strony internetowej dla Twojej firmy.
Dwa Rozdziały Książki
Jak Rozwinąć Firmę Usługową i Skutecznie Pozyskiwać Klientów?

Trzeci warunek skutecznej strony internetowej – jak zrobić, aby zdobyć zaufanie?

Na pewno nie zdecydujesz się na produkt czy usługę, do których nie masz przekonania.
Nie wybierzesz firmy, co do której nie masz pewności, że dowiezie…

Nawet jeżeli udało się sprowadzić ruch, zatrzymać uwagę, wzbudzić zainteresowanie, to nie dojdzie do sprzedaży, jeżeli na Twojej stronie nie ma elementów, które budują zaufanie.
Ostatnie pytanie na dziś:

Jakie elementy na stronie zbudują zaufanie do Twojej firmy i do Twojej usługi?

Są to wszystkie elementy, które powodują, że Twoja firma i Twoja usługa zostają uwiarygodnione.
Prezentacja Twojej osoby, opinie, zdjęcia efektów Twojej pracy.
Zadaj sobie pytanie, analizując w swoim serwisie każdą stronę internetową – jak zrobić, aby użytkownik nabrał zaufania do Ciebie i do Twoich usług?

Przedstawiłem Ci kolejne trzy warunki, które decydują o skuteczności każdej strony Twojego serwisu. Przy każdym dodałem pytania, które pomogą Ci się nad tym zastanowić. Jednak nie obawiaj się, że tak Cię z tym zostawię. Śledząc Akademię Firmy, dowiesz się w szczegółach charakteryzujących skuteczną stronę internetową – jak zrobić, aby z jej pomocą zdobywać klientów?

Do kompletu pozostaje jeszcze jeden warunek skutecznej strony internetowej – jak zrobić, aby sprzedawała?

 

Przeczytaj:

Strona wizytówka – dla kogo jest taka strona internetowa i czym się charakteryzuje?

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?